آخرین مطالب

» بایگانی (بر اساس شماره) » در جستجوی بشریتی بی‌نقاب

در جستجوی بشریتی بی‌نقاب

درجستجوی بشریتی بی نقاب نوشته هایی از سارتر و در باب سارترو ترجمه مصطفی رحیمی توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است.“مصطفی رحیمی”، (زاده ی۱۳۰۵ هـ. ش ـ درگذشته ی۱۳۸۱ در تهران)، روشنفکر، حقوقدان، استاد دانشگاه، نویسنده و مترجم ایرانی ، برای اهالی کتاب نامی کاملا آشنا است.. ..”رحیمی” در دهه چهل شمسی با ترجمه‌هایی از دوبوار، کامو، برشت […]

در جستجوی بشریتی بی‌نقاب

درجستجوی بشریتی بی نقاب نوشته هایی از سارتر و در باب سارتر
و ترجمه مصطفی رحیمی توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
“مصطفی رحیمی”، (زاده ی۱۳۰۵ هـ. ش ـ درگذشته ی۱۳۸۱ در تهران)، روشنفکر، حقوقدان، استاد دانشگاه، نویسنده و مترجم ایرانی ، برای اهالی کتاب نامی کاملا آشنا است.. ..”رحیمی” در دهه چهل شمسی با ترجمه‌هایی از دوبوار، کامو، برشت و … در شناسایی مکاتب فلسفی و هنر و ادبیات غرب در فضای روشنفکری آن زمان نقش بسیار مهمی ایفا کرد ….او نخستین کسی بود که در معرفی “ژان پل سارتر” به ما فارسی زبانان تلاش مضاعفی کرد ..( و هنوز هم بیشتر سهم را در این مورد می توان به او داد )….
انتشارات نیلوفر در مقدمه این کتاب عنوان کرده است که به پاس همت “مصطفی رحیمی”، تمامی نوشته ها و ترجمه های او در مورد “سارتر” را که سالها قبل در مطبوعات و کتب مختلف چاپ شده بوده است ، به صورت یک جا در این کتاب جمع آوری کرده ، تا خواننده علاقه مند بتواند با “سارتر” و اندیشه های او آشنا شود … ( و در کنار آن به دیدگاه های جناب رحیمی هم کمی نزدیک شود )
این کتاب با قیمت ۱۷۵۰۰ تومان به ویترین کتابفروشان سپرده شده است.


برچسب ها : , ,
دسته بندی : بایگانی (بر اساس شماره) , شماره ۶ و ۷ , معرفی کتاب
این‌ها را هم بخوانید:
ارسال دیدگاه