آخرین مطالب

» شماره ۳۴ » جایی که همه نورها می‌روند

جایی که همه نورها می‌روند

نویسنده: دیوید جوی مترجم: مهدی صالحی اقدم انتشارات: کتاب دیدآور نوبت چاپ: زمستان ۱۴۰۰ تعداد صفحه: ۲۷۱ قیمت: ۷۵ هزار تومان دیوید جوی (زاده ۱۱ دسامبر ۱۹۸۳) نویسنده جوان رمان‌ و داستان کوتاه آمریکایی است. دیوید جوی برای رمان اولش جایی که همه نورها می‌روند(۲۰۱۵) نامزد جایزه ادگار شد. و همچنین رمان‌های همه وزن جهان(۲۰۱۷)، […]

جایی که همه نورها می‌روند

نویسنده: دیوید جوی

مترجم: مهدی صالحی اقدم

انتشارات: کتاب دیدآور

نوبت چاپ: زمستان ۱۴۰۰

تعداد صفحه: ۲۷۱

قیمت: ۷۵ هزار تومان

دیوید جوی (زاده ۱۱ دسامبر ۱۹۸۳) نویسنده جوان رمان‌ و داستان کوتاه آمریکایی است. دیوید جوی برای رمان اولش جایی که همه نورها می‌روند(۲۰۱۵) نامزد جایزه ادگار شد. و همچنین رمان‌های همه وزن جهان(۲۰۱۷)، ریسمانی که نگهمان داشت (۲۰۱۸) و زمانی که این کوه‌ها می سوزند(۲۰۲۰) را نیز نوشته است. جوی دریافت‌کننده بورسیه هنری از شورای هنر کارولینای شمالی است. نوشته‌های او در مجلات متعددی منتشر شده است. او هم اکنون در جامعه کانادای کوچک در شهرستان جکسون، کارولینای شمالی زندگی می‌کند. جایی در احاطه کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده که تمام داستانهایش در آن اتفاق می‌افتد. رمانهای جایی که همه نورها می‌روند، همه وزن جهان و ریسمانی که نگهمان داشت به فارسی ترجمه شده‌اند.

داستان رمان جایی که همه نورها می‌روند در مورد پسر جوانی به نام جیکوب است که در یک شهر کوچک کوهستانی در ایالت کارولینای شمالی زندگی می‌کند. پدرش فرد جنایتکاری است که رییس تشکیلات شیشه و مواد مخدر منطقه است. پدر جیکوب با پرداخت پولهای کلان، مقامات محلی از جمله پلیس را خریده است. جیکوب بعد از ترک تحصیل در دبیرستان، برای پدرش کار می‌کند. اما از این کار چیز زیادی عایدش نمی‌شود و پدرش جز وعده چیزی به او نمی‌دهد. تنها دلخوشی او عشق اولش دختری به نام مگی است. مادر جیکوب که سالهاست از پدرش جدا شده، معتادی دیوانه است که تنها و در یک جای دورافتاده زندگی می‌کند. رخ دادن یک سلسله اتفاقات باعث می‌شود جیکوب در دوراهی ماندن با پدر یا رفتن با دختری که عاشقش است قرار بگیرد.

این رمان تریلر جذاب و گیرایی است که هم مخاطب داستان‌های حادثه‌ای را به خود جذب می‌کند و هم می‌تواند مخاطب جدی ادبیات را راضی نگه دارد. رمان ۳۲ فصل دارد. هر فصل به تنهایی از ساختار یک داستان کوتاه برخوردار است. هر چند سیر روایت داستان خطی است اما نویسنده بعضی از اتفاقات روی داده بین دو فصل را برای مخاطب تعریف نمی‌کند. شروع هر فصل از جای دیگر و کمی جلوتر است. این تکنیک باعث شده حجم داستان کمتر شود بدون آنکه به آن لطمه‌ای وارد شود. همچنین ذهن و خلاقیت خواننده را درگیر کند.

خواندن کتاب به مخاطبانی که به تریلرهای حادثه‌ای و نفس‌گیر علاقمند هستند اکیدا توصیه می‌شود.

حمید زمانی


برچسب ها : , , , ,
دسته بندی : شماره ۳۴ , معرفی کتاب
این‌ها را هم بخوانید:
ارسال دیدگاه